Afgelopen week was Ben & Jerry’s uitgenodigd door de United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) in Bonn in Duitsland. Hier ontmoetten meer dan 4000 internationale afgevaardigden elkaar om te discussiëren over een van de meest complexe problemen ter wereld en een start te maken aan een akkoord dat hopelijk klaar is tijdens de Klimaattop in Parijs in december.
Onze Europese directeur, Jochanan Senf, (ook wel de ‘Chunky Chief’ genoemd), was aanwezig om samen met journalisten en andere afgevaardigden te praten met UNFCCC’s directiesecretaris Chirstiana Figueres. Hij vertelde ook de laatste scoop over onze wereldwijde klimaatcampagne ‘Save Our Swirled’. Jochanan vertelde waarom wij als bedrijf klimaatverandering het focuspunt van onze sociale missie gemaakt hebben en waarom we proberen om de kracht van ons bedrijf te gebruiken om deze klimaatstrijd aan te gaan.
We hebben gekeken naar de impact van ons eigen bedrijf, om te investeren in verantwoordelijke energiewinning, om onze ecologische voetafdruk te verminderen, en we hebben ons zelf interne koolstof belasting opgelegd. Helaas is het probleem te groot en te dringend om opgelost te worden door individuele vrijwillige actie. Samen, als bedrijven, burgers, en beleidsmakers, moeten we de kant op van een koolstofarme toekomst! En weet je wat? Dat is precies waarom we de campagne ‘Save Our Swirled’ begonnen zijn; om honderd duizenden fans, consumenten en burgers in beweging te zetten en hen te vragen zich aan te sluiten bij deze klimaatbeweging. Wij willen een toekomst met 100% schone energie in 2050!
Natuurlijk waren we ook aanwezig om te doen waar we het beste in zijn: het scoopen van onze nieuwste euforische Ben & Jerry’s smaak! Wat zou een Ben & Jerry’s campagne zijn, zonder een (h)eerlijke nieuwe smaak? We hebben namelijk al een lange tijd geleden geleerd dat de beste manier om onze fans te bereiken, op de plek is waar we ze ontmoeten… in de diepvriesgang! Onze Chunky Chief bracht wat scoops mee van onze nieuwste smaak: pittig frambozenijs met swirls van marshmallow en frambozen en witte en pure choco chunks in de vorm van hoorntjes. Deze smaak is speciaal; het is niet zomaar een smaak, het is een smaak die gelanceerd is op onze nieuwe activisten campagne te ondersteunen!
Parijs komt steeds dichterbij en het probleem van klimaatverandering wordt steeds belangrijker. De tijd om er iets aan te doen is nu! Zoals onze medeoprichter Ben Cohen altijd zei: ‘If it’s melted, it’s ruined’. Dat is net zo waar voor de aarde, als voor onze ijsjes!
Meer informatie over Ben & Jerry’s interne koolstof belasting of onze klimaatcampagne, kun je vinden op www.benjerry.nl/klimaat.
Sluit je aan bij de wereldwijde klimaatbeweging!
Sluit je aan bij Avaaz, Ben & Jerry's en miljoenen mensen wereldwijd en roep onze leiders en de Verenigde Naties op om klimaatverandering serieus te nemen tijdens de opkomende klimaattop in Parijs.
Wij willen dat onze leiders zich tijdens de klimattop commiteren aan 100% schone energie in 2050. Dit is volgens het Intergovernmental Panel on Climate Change van de Verenigde Naties nodig om het teveel aan CO2 uitstoot tegen te gaan.