10 maatschappelijke thema’s waar Ben & Jerry’s voor heeft gestreden

  1. 1% for Peace - 1988

    Ben richtte 1% for Peace op in 1988. Met als doel om één procent van de begroting van het nationale defensie budget te gebruiken voor vredesactiviteiten en projecten. Vanuit 1% for Peace ontstond Peace Pop.

  2. Kunstmatige groeihormonen? Niet in ons ijs! -1989

    Ben & Jerry’s is tegen Recombinant Bovine Growth Hormone (rBGH - groeihormonen). Er is namelijk bezorgdheid over de negatieve economische effecten dat het kan hebben op familiebedrijven en de mening van de bevolking op zuivelproducten.

  3. Blije koeien maken het beste ijs - 1990

    Acht miljoen Ben & Jerry's pints hebben een 'Support Farm Aid'-bericht op hun verpakking. Daar heeft de achterban van Farm Aid voor gezorgd. De missie van Farm Aid, een non-profit organisatie, is om boerenfamilies hun land te laten behouden. En dat kunnen wij natuurlijk alleen maar steunen!

  4. • Kom op voor kinderen - 1992

    Ben & Jerry's sluit zich aan bij een coöperatieve campagne van non-profit organisatie Children’s Defense Fund. Het doel van de campagne is om de basisbehoeften van kinderen bovenaan de nationale agenda te zetten. Meer dan 70.000 ansichtkaarten zijn er naar het Congres in Amerika gestuurd om aandacht te vragen voor kinderen en andere nationale onderwerpen.

  5. Rock the Vote! - 2004

    In een poging om de verkiezingsopkomst onder jongeren te verhogen, is Ben & Jerry’s in Amerika een partnerschap aangegaan met Rock the Vote. Rock the Vote ging langs de lange rij met mensen op Free Cone Day en registreerde meer dan 11.000 stemmers. Dat is het beste resultaat gehaald op een dag in de Rock the Vote geschiedenis!

  6. Boren is niet het ANtWooRd - 2005

    Om te protesteren tegen de voorgestelde olieboringen in het Noordpoolgebied (Arctic National Wildlife Refuge – ANWR), maakten we een 900-pond (ongeveer 408 kg) wegende Baked Alaska. Deze plaatsten we bij het Amerikaanse Capitool met hulp van Greenpeace en de Alaska Wilderness League. Zo maakten we duidelijk dat boren niet het ANtWooRd is.

  7. Cool Your Jets - 2006

    We vonden ons idee om de koolstof-uitstoot die onze medewerkers creëerden met vliegreizen terug te dringen zo koe-l, dat we het niet voor onszelf konden houden. Doordat we samenwerken met onze vrienden van MyClimate en NativeEnergy, helpen we mensen door het hele land en over de hele wereld om hun vliegtuig-uitstoot te compenseren.

  8. Truth or Clone-sequenses - 2007

    Toen de Amerikaanse voedsel & waren autoriteit verklaarde dat vlees en melk van gekloonde dieren veilig was om te eten, gingen we uit ons dak! Om onze teleurstelling te laten zien, en ook om Amerikanen op te roepen zich uit te spreken tegen klonen, stuurden we een kudde mensen verkleed als koe naar Washington D.C. voor een "Truth or Clone-sequenses" demonstratie.

  9. Occupy - 2011

    In het najaar van 2011 gingen veel mensen de staat op voor Occupy Wall Street. Ze demonstreerden tegen de toenemende economische ongelijkheid in de VS, hoge werkloosheid, hypotheek fraude, en teveel corporate invloed in de Amerikaanse politiek. De Raad van Bestuur van Ben & Jerry’s gaf meteen een solidariteitsverklaring uit en we hebben verschillende keren in Zucotti Park gratis ijsjes uitgedeeld aan Occupy-demonstranten.

  10. GGO? Bedankt, maar nee dank je - 2013

    De campagne om levensmiddelen met GGO (in het Engels GMO) ingrediënten te labelen kwam ook naar Amerika. Ben & Jerry’s staat met trots achter de groeiende groep mensen die transparantie eisen en willen weten wat er in ons eten zit. We doen dit door de verplichte GGO-labeling te ondersteunen. Ook verplichten wij onszelf dat vanaf 2013 al onze ingrediënten GGO-vrij zijn.