Video Placement
Voor de inhoud en/of functionaliteit van deze pagina dien je cookies te accepteren.
Voor de inhoud en/of functionaliteit van deze pagina dien je cookies te accepteren.
Hoe kunnen bedrijven samenwerken met activisten? En waarom spreekt een ijsjesbedrijf zich uit over vluchtelingen? Niemand die dat beter kan uitleggen dan onze oprichters Ben Cohen en Jerry Greenfield! In oktober spraken zij met de Kiesmannen* over de geschiedenis van Ben & Jerry's. Ons bedrijf werd opgericht door de twee jeugdvrienden met een liefde voor ijs en een hart voor progressieve waarden. Dat groeide uit tot de driedelige missie van Ben & Jerry's: een economische missie, een product missie en een sociale missie. Met onze sociale missie spreken we ons uit voor mensenrechten en lenen we ons platform aan activisten die opkomen voor een beter beleid.
Zoals Jerry het zegt: "Mensen willen dat bedrijven zich uitspreken. Ze willen niet dat bedrijven alleen maar geld verdienen en anderen de problemen laten oplossen. IJs heeft iets magisch. Het geeft mensen de mogelijkheid om met andere mensen te praten over moeilijke kwesties. Het verbindt van mens tot mens."
In Nederland spreken we ons al jaren uit voor een eerlijk beleid voor nieuwkomers. "Er zijn politici die vluchtelingen als zondebok gebruiken voor problemen zoals het woningtekort of armoede." zegt Ben. Daarom laten wij samen met onze vrienden bij maatschappelijke organisaties een positief tegengeluid horen. Nieuwkomers zijn welkom en gelukszoekers - dat zijn we allemaal! Wil jij je net als Ben en Jerry laten horen voor een menselijk migratiebeleid? Doe mee met de gelukszoekerscampagne.
source: https://dekiesmannen.nl/*
Meld je nu aan en wij zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte bent van het laatste nieuws van Ben & Jerry's! Het is als een dessert voor je inbox en je zult zeker terugkomen voor meer.